Volg ons op Facebook

Clubs en Leden

Club management / Ledenadministratie

Elk jaar dient een club zijn ledenadministratie in te dienen bij het secretariaat van de Handboogliga. Op basis van de ledenadministratie kunnen de lidkaarten aangemaakt worden als ook competitielijst waarop de organisatoren zich kunnen baseren.

Om dit vlot te laten verlopen zijn er enkele data vastgelegd :

Onderstaand kan u alle documenten terug vinden die ingediend moeten worden tegen de vooropgestelde data.

Zit u met nog enkele vragen omtrent de ledenadministratie? Contacteer dan zeker het secretariaat via info@handboogliga.be voor meer informatie.


Regelgeving

Van alle leden worden gegevens opgeslagen in de centrale ledenadministratie; gegevens die belangrijk zijn voor het lidmaatschap. Denk dan aan geboortedatum en adresgegevens, maar ook zaken als gevolgde handboogopleidingen en schietprestaties. De ledenadministratie van de HBL wordt beheerd, bewaakt en ontwikkeld door medewerkers. Daarnaast is de administratie (beperkt) opvraagbaar voor de secretarissen en ledenadministrateurs van handboogverenigingen. Zij kunnen leden van hun verenigingen aan- en afmelden.

In de nabije toekomst zal de functionaliteit voor verenigingen verder worden uitgebreid zodat de gegevens van leden ook bewerkt kunnen worden. Tegerlijkertijd wordt er samen met verenigingsbestuurders gekeken hoe de HBL-ledenadministratie ook gebruikt kan gaan worden voor de administratie van de vereniging.

Privacy:

De gegevens van leden worden enkel aan anderen verstrekt voor enkele typische verenigingsactiviteiten. Denk daarbij bijvoorbeeld aan een adressenlijst voor de verzending van het ledenmagazine of het aanleveren van gegevens die op de lidkaarten worden geprint.

In de meeste andere situaties zal de HBL geen gegevens overhandigen aan derden (extern of intern), tenzij hiertoe wordt besloten door het bestuur of wanneer er een wettelijke verplichting is om gegevens te verstrekken.

Transfers

Vanaf 2018 wijzigt de regelgeving omtrent de transferperiode van de Handboogliga. In de plek van één periode in september, komt er nog een tweede periode in de maand maart voor de aanvang van het outdoorseizoen. Nieuw is ook dat de transfer niet meer aangetekend dient verstuurd te worden naar de club die u wenst te verlaten. Voor een vrije transfer in de maand maart volstaat het om vak 1 van het document gewone/uitzonderlijke transferaanvraag in te vullen en te mailen naar het bestuur van de club dat u wenst te verlaten. Belangrijk, vergeet niet het mailadres info@handboogliga.be op te nemen in deze mail zodat wij de transferaanvraag mee kunnen opvolgen.


Om geldig te transfereren moet je dus:

  1. Vak 1 van het document gewone/uitzonderlijke transferaanvraag invullen en dit document te mailen naar het bestuur / voorzitter van de club die u wenst te verlaten. U bent niet verplicht om al een nieuwe club te vermelden in dit document.
  2. In de mail naar de club die u wenst te verlaten neemt u het mailadres info@handboogliga.be op zodat wij de transfer verder kunnen opvolgen.

Notie: Indien u niet woonachtig bent in Belgie maar wel aangesloten bent aan een nationale koepel die lid is van World Archery, kan u deelnemen aan alle wedstrijden van de Handboogliga.

Contactgegevens

Vorselaarsebaan 60
2200 Herentals
Belgie
Tel 014/86.93.87

© Handboogliga 2018 - 2018

Disclaimer
Beheer

Website by Brainlane